Podcasten heeft de Nederlandse markt inmiddels wel gegrepen. Bijna de helft van alle Nederlanders luistert regelmatig naar een podcast. Maar waarom zou jij je als ondernemer nu weer in iets nieuws moeten storten? Weer een nieuw marketingkanaal waar veel aandacht naar toe moet, hoor ik je denken. Ik zeg: JA, DOEN! en ik geef je 5 redenen waarom dat een extreem goed idee is:
1. Je biedt je luisteraars veel meer diepgang dan die vlugge social media posts die amper 10% van je volgers ziet.
2. Het is een slimme manier om je expertstatus te vergroten. Jij kiest wat je wilt behandelen en welke kennis je dus over wilt brengen.
3. Het is een relatief veilige manier om te communiceren. Jij beslist wat en wanneer je de lucht in gooit en je hoeft daarvoor niet helemaal opgefluft te verschijnen. Heerlijk vanuit je eigen veilige ruimte kun je anderen inspireren.
4. Je geeft je doelgroep de kans om jou goed te leren kennen. Ze luisteren naar jouw stem, jouw tone of voice en leren je zo veel beter wie jij bent en waar je voor staat.
5. Nederland is in verhouding tot Amerika nog maar net begonnen met podcasten. Dat betekent dat er dus nog ontzettend veel groei mogelijk is, wat betreft de Nederlandse markt. Pak die kans dus!
Ben je overtuigd? Top. Now, go get it! Hulp nodig? Samen kunnen wij je podcast lanceren binnen 2 weken. Stuur snel een bericht, dan gaan we snel aan de slag.